Naar Vancouver Island

11 augustus 2014 - Parksville, Canada

Wakker geworden in Hope met een strak blauwe lucht en al ruim in de 20 graden, prima weer voor een boottochtje! Vlotte rit en dus ruim op tijd gearriveerd bij de Tsawwassen ferry terminal voor de overtocht naar Duke Point op Vancouver Island. De temperatuur is inmiddels gestegen naar bijna 30 graden (wie zei er dat Canada koud is...) en er staat nagenoeg geen wind. We gaan als 1 van de eerste auto's aan boord en staan bijna vooraan op dek 4. Dat betekent dat we straks als eerste aan wal kunnen. Het wordt een zeer plezierige tocht, heerlijk op een bankje op het zonnedek met uitzicht op Vancouver en de talloze eilanden in de straat van Georgia.

Na bijna 2 uur varen meren we aan in Duke Point en gaan we inderdaad als 1 van de eersten van boord. We rijden naar Nanaimo, waar we lekker lunchen. Wel een beetje laat voor de lunch, het is inmiddels 15.30 uur, dus slaan we het diner vanavond maar over. We doen nog wat boodschappen en bekijken het oude centrum, dat niet zo veel voorstelt en rijden vervolgens naar ons B&B in Parksville. We komen terecht in Rathtrevor Beach Resort in een prachtige wijk met grote villa's en enorme tuinen op 2 minuten van het strand. Daar hebben we onze  eigen suite met zitkamer, badkamer en slaapkamer! En wederom hele vriendelijke hosts, Caralee en Phil.

We pakken snel uit en besluiten naar het strand te lopen. Dat is inderdaad nog geen 5 minuten lopen en werkelijk schitterend en bovendien erg rustig. We spotten een visarend en een hertje en genieten van het prachtige uitzicht. We eten op het strand een broodje, drinken nog wat en gaan dan terug, want het wordt donker. De lucht kleurt schitterend rood en er wordt voor morgen ander weer verwacht. Het is erg benauwd dus misschien krijgen we vanavond wel onweer. Morgen steken we Vancouver Island over naar de westkust, waar we 4 nachten blijven. Even bijkomen van al het rijden en alle indrukken proberen te verwerken. We hebben al zoveel mooie dingen gezien, het is gewoon ongelooflijk en soms te veel om te bevatten.

1. Eric Stap:
    12 augustus 2014
    Jullie maken inderdaad een ongelooflijke reis! Wat een mooi gebied. Ook de foto's zijn heel mooi.
  2. Ad en Mirjam:
    17 augustus 2014
    We kunnen ons voorstellen dat jullie even de tijd nodig hebben om al deze ervaringen en wondermooie natuur een plekje te geven. X