Weer een TOP-dag!

17 augustus 2014 - Cowichan Bay, Canada

Uitgecheckt bij de Wessex Inn en een lekker ontbijtje gescoord bij de plaatselijke bakery in Cowichan Bay. De zon schijnt en het belooft een prachtige dag te worden. Na een korte autorit arriveren we bij de Butchart Gardens in Saanich, een voorstad van Victoria. De tuinen worden in elke reisgids aangeprezen en terecht.  In 1 woord schitterend! Onder een strak blauwe lucht dwalen we ruim twee uur langs betoverend mooi aangelegde tuinen. Als je ooit inspiratie voor een tuin wilt opdoen moet je hier gaan kijken (of bij ons de foto's komen bekijken natuurlijk). De meest schitterende kleurencombinaties en stijlen van over de hele wereld, afwisselend met enorme bomen, kunstwerken, prachtige vijvers en fonteinen en overal even mooi bijgehouden. We drinken koffie en eten een broodje en daarna vertrekken we voor de laatste paar kilometer naar Victoria. Victoria is overigens nog steeds de politieke hoofdstad van Brits Columbia en dus is hier het parlement gevestigd.

Omdat het zulk prachtig weer is en we toch pas na 16.00 uur in het hotel kunnen inchecken besluiten we een strand op te zoeken. Met behulp van de kaart en onze vriend Tom Tom komen we, we wisten het echt niet van te voren, via een soort Beverly Hills (wat een enorme huizen!) op 1 van de mooiste stranden van Victoria terecht bij Oak Bay. Ondanks dat het zondag is, is het er niet te gek druk en we vinden dan ook snel een parkeerplek op 2 tellen lopen van het strand van Oak Bay. Heerlijk luierend en zonnend komen we zo de middag door. Deze dag gaat weer hoog scoren op de lijst met topdagen deze vakantie. Onze mazzel lijkt overigens maar niet te stoppen: de afgelopen dagen heeft het hier geregend...

Na deze heerlijke onderbreking rijden we dwars door Victoria naar Helm's Inn en ja hoor, ook dit zit mee. Schitterend hotel, een enorme kamer met aparte keuken en uitzicht op Beacon Hill park en twee minuten lopen van het centrum! We frissen onszelf wat op en gaan via Blanchard Street naar Johnson Street waar we een uitstekend Indiaas restaurant vinden en prima Tandoori eten.

Nog even langs de Inner Harbour waar het vanwege het prachtige weer gezellig druk is en allerlei straatmuzikanten en -artiesten hun best doen een paar dollar te verdienen. Het is helemaal niet slecht wat we horen en zien, dus die paar dollar zijn we kwijt.

Op de kamer nog een bakkie gedaan en plannen voor morgen gemaakt, waaronder een stadswandeling. Helaas onze laatste dag in Canada, maar wat een prachtige plek tot besluit.

1. Eric Stap:
    18 augustus 2014
    Het blijft een heel mooi verslag.
    Zijn de wandelingen echt zo kort geworden? Of moet ik denken aan zo'n kort stukje naar Les Trois Poivres in Québec? ;-))
  2. Ton en Jacoline:
    19 augustus 2014
    Wat een geweldige reis. Bedankt dat we het ook hebben meegemaakt. Echt zo gaaaaaf. Volgend jaar onze bestemming. Geniet nog van de laatste mooie dagen.xxx