Van Tofino naar Cowichan Bay

16 augustus 2014 - Cowichan Bay, Canada

Opgestaan in een wederom grijs Tofino, het is weer mistig en kil, maar naar verluid is het aan de oostkust beter weer en daar gaan we vandaag naar toe. Eerst nog even Tofino in voor boodschappen en een volle tank en daarna door het Pacific Rim richting de westkust.

We kennen de route van de heenweg: heel veel bochten en een gemiddelde snelheid van 50 km per uur. Het geeft niet want de route is mooi en naarmate we vorderen loopt de temperatuur op en krijgen we af en toe een bescheiden zonnetje te zien. We stoppen nog bij Coombs (zie verslag heenreis) en drinken daar een bak koffie met een muffin. Het is intussen lekker opgewarmd en met 24 graden en zon prima uit te houden.

Bij Parksville krijgen we de highway en dus schieten we lekker op. We parkeren in Duncan, de stad van de totempalen, en doen een wandeling langs de totempalen. Bij elke paal een bord met uitleg en informatie over de maker. Leuk en leerzaam. We eten een sandwich en gaan dan door naar Cowichan Bay. Volgens de beschrijving op Internet een motel met kamers met uitzicht op de baai. Nou die baai kunnen we vanuit onze kamer net zien tussen de bouwstellingen door, want pal naast het motel wordt gebouwd aan een flat. Beetje sneu, maar gelukkig is het zaterdag dus er wordt niet gewerkt vandaag. We wandelen door het dorp dat het moet hebben van de jachthaven en de visserij, want verder is er niet zo veel te doen. Wel zien we in de haven nog twee otters zwemmen. Eerst dachten we aan zeehonden, maar toen ze op een steiger klommen bleken het echt otters te zijn. We luieren daarna wat in een parkje met een biertje en een wijntje en lezen nog wat op ons balkon met het riante uitzicht.....

Het eind van de vakantie komt nu toch echt dichtbij. Morgen en overmorgen nog Victoria en dan de boot terug naar het vasteland.

1. John:
    17 augustus 2014
    Jullie reisverslag leest nog iedere dag lekker weg hoor. Of je er zelf ook een beetje bij bent. Have fun de laatste dagen. Wij zijn het nieuwe huisje vanAnkie a het opk. Op Heijplaat, surrealistische plek. Groetjes van hier.
  2. Annelies:
    17 augustus 2014
    Mooie verzameling van verhalen! En natuurlijk de prachtige foto's. Leuk!
    Geniet nog de laatste dagen. Ik heb sterk de indruk dat dat wel gaat lukken.