Victoria

18 augustus 2014 - Victoria, Canada

Onze laatste hele dag in Canada, een beetje jammer is dat wel. Maar we sluiten af in stijl, want het is wederom prachtig zonnig weer en een ideale 23 - 24 graden voor een dagje Victoria.

We lopen vanaf ons hotel in een paar minuten naar het parlementsgebouw, dat vrij bezocht blijkt te kunnen worden. Interessant om te zien en leerzaam voor wat betreft de politieke geschiedenis van Brits Columbia. De koninklijke familie van Engeland komt regelmatig in beeld op de talloze foto's en ook passeren we generaties parlementsleden op portretten aan de muren. Na dit bezoek halen we informatie over interessante stadswandelingen bij het visitor center en starten de wandeling met een bezoek aan Chinatown, dat het oudste van heel Canada is. Het is klein maar erg leuk.

Na Chinatown doen we Bastion Square en Market Square aan en drinken koffie met een scone bij Murchie's in Government Street. Terug bij de haven lopen we langs de waterkant helemaal naar Fisherman's Wharf: een verzameling aanlegsteigers met daaraan drijvende huisjes en talloze eettentjes (we doen het niet want het meeste is vette fish en chips...). Omdat de kilometers zo langzamerhand beginnen te tellen en we een beetje platvoeten krijgen nemen we de watertaxi terug naar de haven. Dat gaat een stuk sneller en is bovendien erg leuk: je ziet alles toch anders vanaf het water.

We lunchen eenvoudig en shoppen nog wat en brengen dan de spullen naar het hotel. Even bijkomen, maar we willen Beacon Hill Park tegenover ons hotel nog zien, dus de schoenen weer aan en lopen maar weer. We slijten zeker enkele centimeters deze vakantie. Vanaf Beacon Hill hebben we wel een fantastisch uitzicht over de straat van Georgia met "aan de overkant" Washington USA net zichtbaar aan de horizon. Even zitten aan een kleine baai en dan terug naar het hotel, want de koffers moeten gereorganiseerd voor de terugvlucht. Alles lijkt zowaar nog te passen dus voldaan op zoek naar een restaurant voor het diner.

Dat wordt de Spaghetti Factory, pal achter ons hotel. Lekker maar niet speciaal, maar het is dan ook erg goedkoop. Voordeel is ook dat we in twee tellen terug zijn bij ons hotel waar we met hulp van een supervriendelijke receptionist via internet inchecken en de boardingpassen kunnen printen. Morgen natuurlijk eerst nog de ferry terug naar het vasteland en aan het begin van de avond de auto inleveren en naar het vliegveld.

Dit zal waarschijnlijk ons laatste reisverslag van deze vakantie zijn, maar de eerste plannen voor de volgende trip rijpen al, dus we komen zeker terug. Voor nu echter allemaal heel erg bedankt voor de vele leuke en lieve reacties. Het was voor ons steeds leuk om te lezen wat jullie van onze trip vonden. Wij hebben genoten!

1. De buurtjes:
    19 augustus 2014
    Bedankt voor alle leuke verhalen en schitterende foto's, het was ontzettend leuk om iedere dag weer een verslag te lezen en zo zijn wij ook een beetje in Canada geweest. Een hele goede terugreis en tot morgen!
  2. Eric Stap:
    Héél gaaf verslag!
  3. Joni:
    19 augustus 2014
    Goede terugreis alvast en tot snel!! x
  4. Ton en Jacoline:
    19 augustus 2014
    Jullie bedankt voor de mooie foto's en verslagen. Goede reis en tot gauw.xxx