Naar de USA

25 juli 2014 - Everett, Washington, Verenigde Staten

Onze voorlopig laatste dag in Canada. Heerlijk ontbeten en rustig naar Coal Harbour, een van de vele jachthavens in Vancouver, gewandeld. Daar vandaan over de boulevard richting Canada Place. Intussen gefascineerd gekeken naar de af en aan vliegende watervliegtuigen, die vanuit Vancouver lijndiensten met o.a Nanaimo op Vancouver Island onderhouden, maar ook sightseeing vluchten uitvoeren.

Na een bak koffie en wat inkopen bij de supermarkt de auto op gehaald bij het hotel en vervolgens richting de grens bij Blaine. Daar aangekomen gewaarschuwd voor oponthoud en inderdaad: de auto uit en achteraan sluiten in een lange rij toeristen voor een zeer uitvoerige security check: vingerafdrukken, iris scan en een hele serie vragen. Eindelijk na dik een uur en een aantal stempels en formulieren rijker mochten we de USA binnen. Op naar Everett, voor onze eerste overnachting op weg naar Yellowstone NP, waar we volgende week hopen te arriveren. Ingecheckt in de Travellodge en even bijgekomen. Het hotel heeft zijn beste tijd gehad, maar we hebben wel geluk want van de receptie van het hotel hoorden we dat alle accommodatie in de regio volledig is vol geboekt. Goed dat we alles al hebben vastgelegd dus. Straks een hapje doen en morgen van de kust af richting Wenatchee.