Washington: The evergreen State

26 juli 2014 - Wenatchee, Washington, Verenigde Staten

Opgestaan met een strakblauwe lucht en na een eenvoudig ontbijtje op pad richting Wenatchee. Eerst nog getankt en boodschappen gedaan en via Highway 2 naar het Wallace Falls State Park gereden. Daar de wandelschoenen aan en een trail naar de top van de Wallace Falls gelopen. Zo'n 4,5 km. dwars door dichte bossen en behoorlijk steil omhoog. Gelukkig hoorden we iedereen die we tegen kwamen net zo hijgen, wat een klim! Beloond met prachtige vergezichten en uitzicht op alle stadia van de watervallen en met prachtig zonnig weer. Op de terugweg halverwege gepicknickt en na ruim 3 uur weer bij de auto.

Via highway 2 verder landinwaarts en in de buurt van Gold Bar flink geschrokken: vlak voor onze auto steekt er ineens een zwarte beer de snelweg over! Gelukkig reden we niet te hard en konden we bijtijds remmen. Dat was anders een klap geweest...!

Verder zonder problemen onze weg vervolgd en intussen wordt het buiten steeds warmer: de temperatuurmeter in de auto geeft 33 graden aan. Daarom de weg af en heerlijk anderhalf uur bij Lake Wenatchee gezeten. Het is zaterdag dus veel Amerikanen die hier verkoeling in het glasheldere water zoeken. Het laatste stuk vlot afgelegd en ons motel opgezocht. Daar bijgekomen van een toch wel vermoeiende dag, we voelen onze benen en spieren. Straks lekker douchen en morgen verder naar Idaho.