Dag 2 in Vancouver

24 juli 2014 - Vancouver, Canada

Na een nacht met veel regen een heerlijk ontbijtje naar binnen gewerkt en met de auto naar Stanley Park. Dit schijnt het oudst bewoonde deel van Vancouver te zijn en de Indiaanse invloed is terug te vinden in een tuin met totempalen. Omdat het nog druilerig blijft, eerst naar Vancouver Aquarium: de meest exotische vissen, slangen, vlinders, kikkers en kwallen en ook dolfijnen en zeehonden.

Rond het middaguur naar de Vancouver vuurtoren en de tuin met bijzonder mooie totempalen. Vanaf hier een prachtig uitzicht op de skyline van Vancouver. Vervolgens over de Lions Gate bridge naar Noord Vancouver, naar de Capilano Suspension  bridge. Deze hangbrug overspant een tientallen meters diepe canyon in het regenwoud. Spectaculair uitzicht vanaf de wel erg wiebelende brug... Ook nog een cliffwalk gedaan en een treetop parcours: houten touwbruggen tussen de toppen van gigantische naaldbomen met uitzicht over de Capilano canyon. Omdat we inmiddels een paar platvoeten hebben, terug naar het hotel en daar de benen even rust gegund.

Rond 18.00 uur te voet ( ja bikkels hè?) via Robson street richting het BC stadium, de thuishaven van de Vancouver Whitecaps. Op Robson street nog wel een paar Geox schoenen voor Irene gekocht en uiteindelijk via een tegenvallend Chinatown terecht gekomen in Gastown, het oude gedeelte van Vancouver downtown. Prima gegeten in een nogal rumoerig restaurant, waar de gemiddelde leeftijd door onze aanwezigheid met zeker 10 jaar steeg. Na het eten "verdwaald" in een buurt met zeer veel verknipte figuren: zwervers, drugsverslaafden, de een nog dwazer dan de ander. Duidelijk geen buurt om ' s avonds te verkeren, maar gelukkig met behulp van de kaart weer snel op vertrouwd terrein en vlot terug gelopen naar het hotel. Morgen richting de USA!

1. Ad en Mirjam:
    26 juli 2014
    Tussen de junks , weirdo's en zwervers ..... Jullie vakantie is al knap spectaculair. X
  2. Hans en Karin:
    27 juli 2014
    Tsjonge, snap dat jullie daar snel weg wilde komen.(brrrrr)
  3. Ton en Jacoline:
    6 augustus 2014
    Jeetje dag 2 ook al anders dan anders. Wat gaaf die brug, kriebels in mijn buik. Goed geschreven blog. Heel leuk, voorproefje voor ons.