Pacific Rim NP

14 augustus 2014 - Tofino, Canada

Heerlijk lui uitgeslapen vanochtend, daar is het ook vakantie voor toch? Na het ontbijt en de boodschappen voor de lunch een parkpas gehaald voor het Pacific Rim NP, een aan zee grenzend regenwoud. We maken bij Schooner Cove de eerste wandeling: prachtig tussen eeuwenoude reusachtige Red Cedars en talloze varens. De wandeling eindigt bij Schooner Cove, een schitterend beschut stukje strand waar we nog wat over de rotsen wandelen en genieten van het uitzicht. De zon heeft moeite door de mist te breken, wat een geheimzinnig effect heeft.

Na Schooner Cove een stukje verder de Combers Beach trail gelopen. Wederom door prachtig regenwoud naar Combers Beach gelopen en daar op het strand geluncht. De mist is hier wat minder en de temperatuur is prima. Na Combers Beach nog wat verder zuidwaarts en 1 van de loops van de Rainforest Trail gedaan. Deze wandeling bevat enkele stevige klimmetjes en we besluiten dan ook dat het mooi is geweest met wandelen. We keren huiswaarts en brengen een paar uur lekker lui op ons "eigen" strand door, dat geheel in de mist ligt, maar vreemd genoeg heeft de zon aan de bosrand genoeg kracht om er af en toe door heen te breken en is het behaaglijk.

Thuis nog wat gedronken en ons wat opgefrist voor het avondeten bij Shelter in Campbellstreet. Voortreffelijke steak en frites.  Inmiddels heeft de mist ook Tofino bereikt en we beseffen dat we gisteren weer enorme mazzel hadden met de Bear Watch: vandaag hadden we bijna niets kunnen zien en de mist maakt het ook nog eens flink koud op het water.

Zo alles bij elkaar voldoen deze dagen in Tofino aan wat we er van verwachtten: lekker een paar dagen bijkomen van alle fantastische dingen die we gedaan en gezien hebben.