Bijkomen in Pacific Rim NP

15 augustus 2014 - Tofino, Canada

Wakker geworden in een nat Tofino, het heeft vannacht aardig geregend en ook de ochtend begint grijs en vochtig. Daarom rustig aan gedaan en na de gebruikelijke lunchboodschappen het Pacific Rim park weer in voor een paar nieuwe wandelingen.

We beginnen met de Bog trail. Een korte wandeling door een gebied met eeuwenoude bomen en struiken die echter niet meer dan een paar meter hoog zijn. Het lijkt een grote verzameling Bonsai bomen. Alles is dus wel erg oud maar door een bepaald zuur in de bodem groeit het heel langzaam. Een groot contrast met de reusachtige oerbomen die we de afgelopen dagen hebben gezien.

Na de Bog trail gaan we naar het visitor center bij het Wickaninnish strand. Alles daar staat in het teken van de Nuu-chah-nulth cultuur, de native bevolking van dit gebied. Borden met overleveringen, een tentoonstelling en een totempaal. We doen een deel van de in totaal ruim 6 km lange wandeling en komen onderweg onder meer een prachtig stil strandje tegen, dat half gehuld gaat in de mist.

We lunchen op het strand en gaan dan terug richting Tofino. Het regent nu af en toe en het blijft fris, dus lekker thuis een bak warme koffie gedronken en wat gelezen. Aan het eind van de middag nog een lange wandeling op over ons eigen strand gemaakt. Het is vloed, dat hadden we hier nog niet eerder gezien. De landtong waar we eergisteren zo op konden lopen is nu een eiland en onbereikbaar. Het verschil tussen eb en vloed is bijzonder groot.

Thuis gegeten met brood, veel groenvoer en fruit en na het eten nog even terug gelopen naar het strand voor de zonsondergang. Door de laaghangende bewolking is 'ie echter niet zo fraai als eergisteren. De rest van de avond wat TV gekeken en de spullen een beetje ingepakt voor de verplaatsing naar Cowichan Bay morgen.