Dag 2 in Tofino

13 augustus 2014 - Tofino, Canada

Een heerlijk rustig begin van de dag met een lekker ontbijt in onze eigen studio, daarna een strandwandeling "aan de overkant van de straat". Het is wederom goed weer met de zon die de ochtendmist langzaam doet optrekken. Wat is het hier prachtig!

Na de wandeling naar Tofino om inkopen te doen en we besluiten voor vanavond een Bear watch excursie te doen. We boeken voor de tocht van 18.30 uur vanavond. Het is dan laag water en dan schijnen de beren naar de waterrand te komen op zoek naar krabbetjes en andere schelpdieren.

We lunchen "thuis" en luieren een paar uur op het strand en thuis en maken in Tofino nog een wandeling door het Tonquin Park, een stuk oerbos met af en toe een uitstapje naar het strand. Om 17.30 uur vertrekken we naar de haven voor de Bear watch. We worden voorzien van waterdichte pakken, mutsen en handschoenen, want ondanks het windstille weer kan het rond deze tijd op open water behoorlijk fris worden. Onder leiding van gids Ryan vertrekken  we en al snel zien we een schitterende kwal met enorme tentakels. Vanwege de kleur wordt deze kwal de "fried egg" genoemd: witte rand met een gele kern. Het is een enorme kwal die je niet zwemmend moet tegen komen!

Na ongeveer een half uur wordt de eerste zwarte beer gesignaleerd. We benaderen hem tot op enkele tientallen meters, zien hem stenen omkeren op zoek naar krabben en horen hem zelfs eten. Spectaculair. Korte tijd later zien we in een ander gebied twee beren tegelijk. Er volgt geen confrontatie maar we zitten weer eerste rang. In totaal spotten we 6 beren en enkele zeehonden en we besluiten de tocht met een schitterende zonsondergang in de baai van Tofino, met op het laatst nog een visarend op de rotsen.  Hopelijk zijn de foto's gelukt want dit zijn momenten die je lang vast wilt houden.

Thuis eten we nog een laat broodje met gekookt ei en het laatste uur van vandaag brengen we door in ons bubbelbad. Een heel "vervelend" besluit van weer een topdag.

1. De buurtjes:
    14 augustus 2014
    GAAAF! Wat super dichtbij! En natuurlijk een hele mooie zonsondergang, zo mooi het lijkt wel gephotoshopt. Nu de walvissen nog en dan kan deze vakantie niet meer stuk!
  2. Eric Stap:
    14 augustus 2014
    Hij is wel wat groter dan in Gaspie.
  3. Ad en Mirjam:
    17 augustus 2014
    Haha het spiegelei, je zou er zo aan beginnen.... Peet je ziet er zo stoer uit met dat pak schrok de beer niet van jou? X