Naar Vancouver

23 juli 2014 - Vancouver, Canada

Door Herbert naar Schiphol gebracht en vlot ingecheckt. Helaas heeft de vlucht naar Zurich vertraging, dat wordt nog spannend met 50 minuten overstaptijd! Met een half uur vertraging geland in Zurich en ook nog eens aan de andere kant van het vliegveld. Volgens de steward gaan we het halen maar wij hebben daar minder vertrouwen in. In looppas richting de aankomsthal, maar om bij gate 34 te komen moeten we met een ondergrondse trein en die rijdt net voor onze neus weg....

Na vijf minuten komt er een nieuwe trein en nu maar duimen dat de gate nog open is. De vertrektijd is al over 5 minuten. Uit de trein weer rennen naar de juiste gate, we zien het vliegtuig nog staan maar kunnen we nog mee? Volledig buiten adem bij de boardingpass controle en yes! we mogen nog aan boord. Uiteindelijk blijkt het vliegtuig op ons en een aantal anderen die ook vertraging hadden te hebben gewacht en met een flinke vertraging dan toch op weg naar Vancouver.

Een hele rustige vlucht met mooi zicht op Schotland, IJsland en Groenland. Boven Canada meest bewolkt en na ruim 10 uur vliegen veilig geland in Vancouver. Daar heel vlot door de douane en naar de autoverhuur. Met onze bijna nieuwe Nissan Sentra in 10 minuten bij ons hotel voor de eerste nacht: het Abercorn Inn Best Western. Daar redelijk uitgewoond (het is hier 19.00 uur en dus in NL 4.00 uur de volgende ochtend....) lekker gedoucht en om 21.30 uur plaatselijke tijd gaan slapen. Een lange dag 1 zit er op.

Vroeg wakker, we zitten toch nog niet in het juiste tijdritme, maar na een lekker ontbijt richting Vancouver downtown. Vlot dwars door de ochtendspits naar Barclay House B&B en daar mochten we de auto al op de parking zetten. Te voet naar het op een paar minuten gelegen centrum en daar een eerste stadswandeling gemaakt. Het weer is een beetje druilerig, maar dat was voorspeld en niets aan te doen. Vancouver is een mooie, echt Amerikaans aandoende stad. Veel wolkenkrabbers, shopping malls en druk verkeer. Rond 15.00 uur konden we onze kamer (met WIFI) in en daar dit eerste verslag opgesteld. Straks even lekker bijkomen en vanavond een leuk restaurant zoeken. Die zijn hier in overvloed, dus maak je maar geen zorgen over ons eten!                          Wordt vervolgd.

1. De buurtjes:
    24 juli 2014
    Wat een hectisch begin zeg! Hopen dat de rest iets relaxter verloopt. Jullie zijn er in ieder geval. Zijn benieuwd naar de rest van de verhalen.
    De buurtjes
  2. Hans en Karin:
    24 juli 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en nu ontspannen en genieten.

Groeten h&k
  3. Ad en Mirjam:
    26 juli 2014
    Jullie vertrekdag leek wel op een dag topsport. Tsjonge tsjonge. Nu gaan genieten en de stress achter je laten. X Ad en Mirjam
  4. Ton en Jacoline:
    6 augustus 2014
    Pffff wat een spannend begin. Gelukkig nog net op tijd de gate bereikt. Nu begint het grote genieten. Xxx