Glacier NP

3 augustus 2014 - Columbia Falls, Montana, Verenigde Staten

Wederom vroeg vertrokken uit Helena en via highway 12, 141, 200 en 83 noordwaarts richting Glacier NP. Bij Swan Lake op een prachtige plek aan het meer geluncht en net na de middag gearriveerd bij de westelijke ingang van Glacier NP.

Een parkpas gekocht ($ 25,-- voor een 7 dagen pas) en onder een strak blauwe lucht en dik 25 graden de "going to the sun" road op. Een prachtige weg langs Lake Mc Donald en diverse schitterende vergezichten helemaal naar boven naar Logan Pas. Deze pas op ruim 2000 meter hoogte is de start van diverse hikes, o.a. naar Hidden Lake: steil omhoog via houten vlonderpaden en -trappen tot dik 2500 meter. Na een paar honderd meter houdt het vlonderpad op en is het over de rotsen en door de sneeuw verder omhoog. Vanwege het warme weer komt overal smeltwater naar beneden, dus droge voeten houden we niet. We komen niet helemaal tot Hidden Lake, maar we vinden het genoeg. We moeten nog de hele weg terug omlaag en we moeten onze lodge voor de komende twee nachten nog vinden. Dus voorzichtig glibberend en glijdend omlaag en met de auto terug naar de westelijke ingang.

Vandaar blijkt onze lodge op nog geen 15 km van de ingang te liggen: een leuk complex met houten chalets en cabins. Wij hebben nummer 4 met uitzicht op de bergen. In het bijbehorende restaurant prima (en veel....) gegeten en daarna nog heerlijk buiten voor onze cabin dit verslag geschreven. Helaas geen internetverbinding, dus het plaatsen ervan moet nog even wachten. Dan maar wat foto's bekijken, het was weer een superdag!

1. Eric Stap:
    4 augustus 2014
    Wat een gave reis!
    Wish I was there ;-)
  2. Ad en Mirjam:
    4 augustus 2014
    Wat is Montana adembenemend mooi en dan te bedenken dat jullie daar doodleuk rondrijden! X